FAQ
Zijn de voertuigen veilig zonder bestuurder?
De veiligheid van passagiers, bestuurders, onderzoekers en andere weggebruikers, waaronder ook voetgangers en fietsers, staat voor de TU Delft en haar partners voorop. Afhankelijk van de automatisering van het voertuig, kan het voertuig zelfstandig reageren en anticiperen op medeweggebruikers. Per test wordt gekeken welke maatregelen nodig zijn om de veiligheid, van de hierboven genoemde groepen, te waarborgen. Onderzoekers en soms verkeersregelaars leiden de tests in goede banen. Wel wordt er oplettendheid van de medeweggebruikers gevraagd. Zoals ze altijd goed moeten opletten in het verkeer.
IN DE MEDIA
- The Green Village: Een innovatieve proeftuin Gepubliceerd in: Cobouw
- Nederland ‘best voorbereid’ op autonome auto’s, fietsers maken komst lastig Gepubliceerd in: NOS
- Sensorgebruik bij autonome voertuigen Gepubliceerd in: De Volkskrant
- Cabaretier Pieter Jouke ziet mogelijkheden Gepubliceerd in: delft.nl
- Rijksoverheid.nl; Toespraak van minister Schultz van Haegen bij opening Researchlab smart mobility Gepubliceerd in: Rijksoverheid.nl
NIEUWS
- VR en veldstudie om de interactie tussen voetgangers en autonome voertuigen te analyseren Gepubliceerd op: vrijdag 22 februari 2019
- Follow up onderzoek wagenziekte Gepubliceerd op: zondag 16 december 2018
- Onderzoek naar positiebepaling van voertuigen Gepubliceerd op: vrijdag 17 augustus 2018
- RADD Meet-Up 2018 Gepubliceerd op: donderdag 19 juli 2018
- Onderzoek over wagenziekte Gepubliceerd op: donderdag 19 juli 2018
EVENEMENTEN
- The Intelligent Vehicles Revolution Datum evenement: vrijdag 23 juni 2017 - 15:00 uur
- Opening Researchlab Automated Driving Delft Datum evenement: dinsdag 27 juni 2017 - 09:00 uur
- Netwerkbijeenkomst Future Mobility Movement – AVLM Datum evenement: dinsdag 27 juni 2017 - 12:30 uur
- RSS2017 Datum evenement: maandag 16 oktober 2017 - 00:00 uur
- RADD Meet-Up 2018 Datum evenement: donderdag 14 juni 2018 - 18:00 uur